Eerste dagen in Zuid India - Reisverslag uit Pondicherry, India van Frank en renee Fonken - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Zuid India - Reisverslag uit Pondicherry, India van Frank en renee Fonken - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Zuid India

Door: Frank en Renee

Blijf op de hoogte en volg Frank en renee

27 Juli 2014 | India, Pondicherry

Gisteren na een lange maar prettige vlucht, gearriveerd in Chennai.
Meteen na de kennismaking met de reisleider en de groep, doorgereden naar onze eerste bestemming: Mamallapuram. Dit is een relatief kleine plaats aan de Golf van Bengalen. Na het inchecken zijn we met de groep onze eerste Indiase maaltijd gaan doen: viscurry met rijst. De hernieuwde kennismaking met de Indiase keuken is goed bevallen, heerlijk gegeten.

Na het eten zijn we het plaatsje gaan verkennen. een aantal schitterde tempels bewonderd en , uiteraard, naar het strand geweest. Even iets anders dan Scheveningen, wel net zo druk maar toch een andere sfeer. Weinig mensen in het water , veel mensen op het strand met allerlei attracties: Je kunt er paardrijden, op ballonnen schieten met een luchtbuks,... en heel veel eten en dergelijke kopen.

Vandaag zijn we vertrokken naar Pondicherry. Een stad met Franse invloeden. Tot op de dag van vandaag is Frans de tweede officiële taal in deze stad.
Voordat we deze stad bereiken gaan we eerst naar Auroville. Een Asram. Dit is een plaats die in de jaren 70 is gesticht om mensen van alle landen een thuis te geven. Alle religies zijn "verboden"alleen de innerlijke mens telt. Auroville is oorspronkelijk gebouwd voor 50.000 mensen, nu wonen er ongeveer 1.500 mensen die allemaal werken om hun stad verder af te bouwen en te voorzien van de meest noodzakelijke zaken ( voedsel, water, kleding, energie) in het centrum van Auroville is een grote gouden bol gebouwd waar bewoners naar toe kunnen om te mediteren en om hun innerlijke rust te vinden.
Goed,.. al bij al wel aardig om deze plek te bezoeken. Na het bezoek door naar Pondicherry. Zuid India ia wel wat anders dan het Noorden. Het landschap is tropisch met veel palmbomen en veel kleurrijke vogels. Het ziet er allemaal ook wel wat schoner uit , misschien omdat er geregeld een flinke bui regen neerdaalt, het is nu dan ook de moesson periode.

Zoals gezegd een stad met Franse invloeden. Dit is al meteen te zien als je de stad binnenkomt: brede lanen en statige, enigszins vervallen, koloniale huizen. Ook de straatnamen staan in het Frans vermeld en , leuk om te zien, de politie draagt hier de oude "gendarme" Pakjes, compleet met de guitige bijhorende pet!
De stad zelf is verder echt Indiaas: druk, warm en heel veel volk op de been.
We zijn naar een tempel geweest waar Renée zich heeft laten zegenen door een ( echte !!!) tempelolifant. Nu maar wachten of het iets uithaalt,...wie weet?

Nog even een koffie gedronken, een echte lekkere goed gezette bak koffie en dat voor omgerekend 85 cent Daarna hebben we de lokale markt bezocht , die mag gewoonweg niet ontbreken als we in een Aziatische stad zijn . Ook deze markt was weer bijzonder de moeite waard met heeeel veel mooie bloemenkramen.
De dag hebben we afgesloten met een mooie vegetarische maaltijd
( voorzichtigheid is hier geboden dus geen vlees) en een nog mooiere fles bier: Lekker!!
Morgenvroeg gaan we verder met onze rondreis. Na 4 jaar zijn onze eerste twee dagen India weer uitstekend bevallen. We voelen ons op ons gemak en genieten van de mensen, de drukte, het eten en de onbeschrijfelijke schoonheid van dit land.

Ik laat jullie zo snel mogelijk weer iets weten. Is een beetje afhankelijk van de internetverbindingen( gisteren nergens internet, wat een land, ha ha!)

grt,

Frank en Renée

• 27 Juli 2014 - 22:27

Monique En Reg:

Goed om te lezen dat de reis goed is gegaan.
    Leuk dat we zo op de hoogte gebracht worden.
    Veel plezier met heel veel leuke dingen.

Groetjes reg en monique

• 28 Juli 2014 - 10:00

Maya:

Klinkt weer helemaal goed. Ik weet niet hoe het zit met een tempelolifant, maar een gemiddelde "olifantenzegening" is zo'n 30 liter....
    Veel plezier nog!

gr, Maya