nevelwoud en mooie vogels - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Frank en renee Fonken - WaarBenJij.nu nevelwoud en mooie vogels - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Frank en renee Fonken - WaarBenJij.nu

nevelwoud en mooie vogels

Door: frankenrenee

Blijf op de hoogte en volg Frank en renee

26 Juli 2015 | Ecuador, Quito

Eergisteren vertrokken uit Quito voor onze volgende bestemming : Mindo.
We moeten eerst zorgen dat we bij het busstation komen en omdat we toch wel luxe backpackers zijn , nemen we een taxi! Ruim op tijd zijn op busstations Ofelia.Als we de bus in stappen die ons naar Mindo brengt , zijn er nog 4 andere passagiers. WE zitten dus lekker ruim en de buisreis verloopt soepel. Het landschap dat tijdens de reis aan ons voorbij trekt is absoluut de moeite waard: prachtige route.

Na 2 uurtjes komen we aan in Mindo. een piep klein plaatsje midden in het nevelwoud. Je komt hier dan ook niet om het plaatsje te bezoeken ( dat heb je in een uurtje wel gezien) maar vanwege de omgeving.
Als we de bus uitstappen vraag ik eerst even waar ons hostel is. Een vriendelijke dame wijst me de weg: unos diez minutos a pie! en we doen onze packpacks om. WE zijn eindelijk aan het "backpacken"! Nog geen 5 minuten later kunnen de backpacks al weer af: we zijn bij het hostal gearriveerd.

Het hostal is prachtig gelegen in een orchideeën tuin met heel veel vogels. Bij de eetzaal hangen voederbakjes waar kleurrijke kolibries op af komen : werkelijk een schitterend gezicht.
Nadat we de spullen hebben neergelegd, gaan we even een stukje wandelen en ergens wat eten. In het dorpje zijn talrijke bureautjes die allerlei excursies aanbieden.:Raften, abseilen in een waterval en nog meer van dergelijke avontuurlijke activiteiten. In een klein bureautje krijgen we informatie over de activiteiten en mogelijkheden die Mindo te bieden heeft. Eerder genoemde avonturen laten we even voor wat het is. De man stelt voor een birdwatching te doen. Als we echt Toekans willen zien moeten we echt om 6.00 uur met de toer starten én alles bij elkaar $ 75,- lappen. We zeggen hem er nog even over na te denken. De volgende dag besluiten we om de birdwatching te laten voor wat het is en de op 8 km gelegen watervallen te bezoeken. Rond tien uur stappen we aan en nog geen uur later: een prachtige toekan in een boom : helemaal gratis én we hebben ook nog uit kunnen slapen!

DE wandeltocht naar de watervallen is verder heel mooi, schitterende dalen, mooi met subtropische begroeide bergen en ook heel veel prachtige vogels en vlinders!
Na een super wandeling van 2 uur , komen we aan bij de ingang van de watervallen. Voordat je daar na toe kunt lopen , moet je in een bakkie over 530 meter de ravijn over. Eigenlijk wel gaaf!
De watervallen zijn ook wel bijzonder: hele families stappen het water in : zeker geen idyllisch plaatje van een verder aardige waterval.

Nadat we terug zijn gekeerd in het hostal even lekker bijkomen van een redelijk vermoeiende maar prima dagje Ecuador.

Vandaag hebben we een vlindertuin bezocht Mindo staat bekend om zijn diversiteit in vlinder soorten. De vlindertuin is de moeite waard. Er fladderen de meest exotische vlinders rond van helblauw tot statig grijs ,....

Misschien vanavond nog een "frog" toertje en morgen zeker een chocholate toer.

Je hoort nog van ons,

A la proxima vez

Frank en Renëe

• 27 Juli 2015 - 15:10

Noelle:

Zo te lezen verloopt het allemaal voorspoedig daar in Ecuador! Het backpacken valt ook nog mee...met korte reisje te voet van 5 minuten en goedkope bus voorzieningen. Dat is hier wel anders, hahaha.
    Fijne, avontuurlijke reis, geniet ervan.
    Bart en Noelle

• 28 Juli 2015 - 21:40

Maud:

Net alle verslagen gelezen, het was er nog niet van gekomen. Het begin van de reis klinkt al erg goed. Leuk dat jullie meteen al op zo'n mooie plek waren. Ben benieuwd naar het vervolg!
    Veel reisplezier samen!
    Geert en Maud