ARGENTINA, een begin - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Frank en renee Fonken - WaarBenJij.nu ARGENTINA, een begin - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Frank en renee Fonken - WaarBenJij.nu

ARGENTINA, een begin

Door: Frank en Renée

Blijf op de hoogte en volg Frank en renee

18 Juli 2019 | Argentinië, Buenos Aires

14 juli,

Op ons gemak de trein naar Brussel genomen. Op het vliegveld ruim de tijd om in te checken en alle procedures te doorlopen. Tot onze schrik zien we op de borden dat de vlucht 20 minuten vertraagd is. Niet echt lekker beginnen: we hebben maar een uur overstap tijd in Zurich, maar goed we zullen zien.
Aangekomen in Zurich zetten we er flink de pas in om naar de gate van onze vlucht naar Buenos Aires te komen. Het valt gelukkig reuze mee en 10 minuten later staan we keurig op tijd in de rij om te boarden.

15 juli
Na een prima vlucht landen we al bij al maar 30 minuten later dan beloofd in Buenos Aires.
Nadat we redelijk vlot door de douane zijn zetten we officieel voet op Argentijnse bodem: de reis kan beginnen. Nog de bagage ophalen en gelukkig heeft die ook de korte overstap goed doorstaan!
Het is nog vroeg in de ochtend en we hebben derhalve tijd genoeg om in de stad te komen. We nemen de openbare bus die ons in ruim 2 uur naar het PLaza de Mayo brengt. De eerste indruk van de hoofdstad van Argentinië is goed: ruim opgezette lanen en ondanks het vele verkeer straalt het rust uit.
We strijken neer op een bankje op het mooie plein om even bij te komen van de ruim 20 uur durende reis die we achter de rug hebben.
Het is winter in dit deel van de wereld . De zon schijnt echter uitbundig en het is zo rond de 17 graden: prima.
Met de backpack op de rug lopen we in een kwartiertje naar ons hostel.
Leuk ingericht, vriendelijk ontvangst en vooral super leuk gelegen in een mooie straat midden in het levendige centrum van de stad.
Moe van de reis besluiten we om de middag op ons gemak in de buurt wat rond te slenteren.
We genieten van de Zuid Amerikaanse sfeer en de statige gebouwen die deze stad rijk is. Hier kun je overal, echt overal, wel een leuk tentje vinden om iets te eten of te drinken: helemaal top.

16 juli
Vandaag met de metro naar de wijk La Boca gegaan. Deze wijk staat bekend om zijn kleurrijke huizen en de kunstnijverheid.
Het is inderdaad een leuk stukje om door te lopen. Er is voldoende te zien en te kijken. Een paar is op straat de tango aan het dansen: moet je in Buenos Aires mee gemaakt hebben, toch? Er is een groot aantal kunstenaars dat het gemaakte werk aanbiedt. Helaas ook nogal wat kitsch en, zeg maar, "rommel" dat aan de man gebracht wordt. Ook hier: veel te veel toeristen die de leuke starten van La Boca overspoelen.
Na La Boca met de metro, die je efficiënt én spot goedkoop door de stad brengt, naar de vernieuwde haven gegaan. Het is een soort "spoorzone" van Buenos Aires. De oude gebouwen zijn in ere hersteld, de oude kranen staan nog langs de kade en daar tussen mooie en in stijl opgetrokken gebouwen.
Het is er gezellig druk en mensen flaneren langs de haven die nu vooral als jachthaven dient.
leuk detail: er is daar ook een Plaza Reina de Holanda, met een beeld van de jonge Beatrix én een beeld van Anna Frank.
We sluiten deze dag af met een maaltijd in een gezellig Argentijns restaurant.

17 juli
Vanavond reizen we met de nachtbus naar Puerto de Iguazu om de wereldberoemde watervallen te bezoeken.
We hebben dus nog de hele dag om in deze aangename stad door te brengen.
We doen twee wijken aan:
Parlemo, en San Telmo.
Palermo viel wat tegen dus na een uurtje zijn we met de metro naar San Telmo gegaan en die wijk was zeker wél de moeite waard. Leuke straten en een prachtige overdekte markt en ook hier volop sfeervolle HORECA.
Tegen het eind van de middag halen we onze backpacks op bij het hostel en nemen we de metro naar het busstation dat gigantisch groot is:
ontelbare bussen rijden aan en af. Maar liefst 75 "perrons" waar de bussen aankomen en/of vertrekken.
Als onze bus aankomt en we ingestapt zijn hebben we een reis van ruim 17 uur voor de boeg voor onze volgende bestemming. gelukkig is het een luxe bus met ruime zitplaatsen. Ook is er goede service aan boord: een heuse "stewardess" serveert ons een maaltijd en wat te drinken.

18 juli
Na een hele lange busrit komen we tegen de middag aan in Puerto de Iguiazu waar we een paar dagen vertoeven en de watervallen zullen bezoeken.

je hoort nog van ons hoe we dát ervaren hebben,

hasta luego

Frank en Renée

• 18 Juli 2019 - 22:51

Dag:

Nou parents, klinkt allemaal weer erg goed :-). Fikse reizen om te maken, maar gelukkig alles goed geregeld. Veel plezier! Xxx