Op naar Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Frank en renee Fonken - WaarBenJij.nu Op naar Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Frank en renee Fonken - WaarBenJij.nu

Op naar Salta

Blijf op de hoogte en volg Frank en renee

25 Juli 2019 | Argentinië, Salta

22 juli

Gisteren nog een dagje in Puerto de Iguazu door gebracht.
We zijn op ons gemak naar het drie landenpunt gelopen. Op een tweesprong van rivieren , zie je aan de ene kant Paraguay en aan de andere kant Brazilië liggen.
Toch wel bijzonder. Aan "onze"kant is langs de rivier een rits aan stalletjes waar je allerlei snuisterijen kunt kopen: best wel een gezellige boel.

Rond een uur of zeven zijn we weer bij het busstation om onze eerste nachtbus te nemen.
Vanmorgen vroeg zijn we aangekomen op onze tussenstop: het stadje Resistecia ( verzet!!!).
We nemen de stadsbus naar het centrum want het station ligt zeker 15 kilometer van het centrum verwijder en om nou een hele dag op een saai station te wachten, zien we niet zitten. Wordt vandaag wel een dag echt backpacken: we kunnen namelijk de backpacks nergens op het station in bewaring geven.

De stad is zeker geen bestemming op zich. Maar het moet gezegd voor een gedwongen tussenstop is het niet eens onaardig.
Door de stad verspreid staat een aantal sculpturen: zeker de moeite waard.
Er is een mooi park én met een heerlijk zonnetje is het hier ook aangenaam van temperatuur.
na een dagje Resistencia , terug naar het station voor onze tweede nachtbus.
Aangekomen op het station komen we er achter dat ik mijn jas verloren heb: balen, maar het is niet anders.
rond zeven uur stappen we in de bus op weg naar Salta waar we een dag of 6 zullen verblijven.

23 juli.

Enigszins vermoeid na twee nachtbus ritten, "landen"we vroeg in de ochtend in Salta. Het is hier echt heel koud. het kwik tikt amper de 8 graden aan zo in de ochtend en zonder jas ( zucht) is dit niet bepaald een pretje!
na wat rondgelummeld te hebben gaan we rond het middag uur naar het hostel.
Helaas moet ik nu stoppen:de stroom is uitgevallen!!
Je maakt het allemaal mee in Argentinië :-)
morgen een nieuwe poging!
groet
Frank en Renëe

• 06 Augustus 2019 - 00:08

Dagmar :

Haha nou zo vader zo dochter geloof ik. Ik had een trui bij me voor alle AC bussen en boten en die ben ik ook kwijt geraakt