Eerste dagen Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Frank en renee Fonken - WaarBenJij.nu Eerste dagen Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Frank en renee Fonken - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Peru

Door: Frank en renée

Blijf op de hoogte en volg Frank en renee

28 Juli 2016 | Peru, Lima

Zondag om 3 uur ons bed uit om op tijd op Schiphol te zijn.
Als we rond half zes de vertrekhal inkomen, is het al heel druk, we zijn duidelijk niet de enigen die vandaag op reis gaan. Anderhalf uur verder zijn we ingecheckt en kan de reis echt beginnen. Via Frankfurt en Panama komen we 28 uur later om 12 uur 's nachts lokale tijd aan in Lima. We hebben via het hostel een transfer geregeld maar waar we ook kijken geen bordje met onze naam. Oké, begint goed. Dan maar even naar het hostal bellen, helaas lukt dat niet. Een aardige man die wél met een naambord staat te wachten op een reiziger, biedt aan met zijn telefoon te bellen. Als hij contact krijgt , geeft hij de telefoon aan mij en in mijn beste Spaans leg ik de situatie uit aan de dame aan de andere kant van de lijn. In hoog tempo vertelt ze me iets maar dat ging me, zeker na 28 uur reizen, iets té snel. Gelukkig wil dezelfde aardige man wel even vertalen en ook gelukkig blijkt de chauffeur wel op het vliegveld te zijn. Als we elkaar eindelijk gevonden hebben, worden we met de auto na ruim een half uur afgezet bij het hostal, inchecken en slapen!!!

De dag erop hebben we maar één ding dat echt moet: een busticket regelen om dinsdag naar onze volgende bestemming te komen. In een supermarkt in de buurt kunnen we bij een ticketoffice de buskaartjes kopen.
De rest van de dag vermaken we ons in dé toeristenwijk van Lima: Miraflores.
Op ons gemak lopen we door dit deel van Lima. Niet bijzonder mooi, wel aangenaam. Er heerst een ontspannen en gezellige sfeer, de vele restaurantjes en cafés dragen daar zeker aan bij.
We kuieren naar de kust en lopen een flink eind over de boulevard die kilometers lang is en waar van alles te doen en te zien is. Vooral de parapenters die in grote getale boven de kust zweven, trekken onze aandacht.
Als we straks weer naar huis gaan zijn we nog twee dagen in deze stad en dan zullen we zeker het oude centrum bezoeken, maar nu is het
voor de rest van vandaag lekker relaxt doen: koffietje, lekker eten en op een bankje alles gadeslaan.

Dinsdagochtend na het ontbijt brengt een taxi ons naar het busstation. Doel van de reis is Paracas, een kustplaatsje op ongeveer 4 uur bussen van Lima.
Als we het busstation instappen , lijkt deze op een luchthaventerminal maar dan kleiner.
We moeten onze bagage " inchecken" en een half uur voor vertrek wordt er omgeroepen dat we bij gate 3 moeten boarden!
Tickets, paspoorten én handbagage worden gecontroleerd voordat we in de bus mogen stappen.
De bus is absurd luxe: zeer ruime lederen stoelen die bijna plat kunnen. Beenruimte die in de business class niet zouden misstaan én, het moet niet gekker worden, een privéscherm voor de "inflight"entertainment!

De bus vertrekt stipt op tijd en na een uurtje rijden wordt door een heuse purser onze lunch geserveerd.
We komen na 4 uur aan in Paracas en na een kwartiertje lopen bereiken we ons hostal.
Leuk ding, met frisse kamers en op 5 minuten van het strand gelegen. Paracas zelf is niet echt geweldig: een beetje stoffig en slordig stadje. We zijn hier dan ook niet voor het plaatsje maar om de Islas Balletas én het nationale park te bezoeken.
Via het hostal boeken we de excursie.

Woensdag om 8.00 uur worden we met nog een tiental andere gasten van het hostal, opgehaald om naar de haven gebracht te worden.
De Islas liggen op nog geen half uur varen van het vaste land en maken onderdeel uit van het nationale park. Je mag de eilanden zelf niet op, maar je vaart er omheen.
Het zijn mooie, grillige rotsen waar geen spriet op groeit. Het barst er van de zeevogels en ook zien we zeeleeuwen én , jawel, een paar pinguïns!
Echt super om al die dieren te zien.
Na een uur varen we terug naar het vaste land en na aankomst hebben we nog een kwartiertje voor dat we we weer worden opgehaald voor de trip naar het nationale park.
Het nationale park is een uitgestrekte woestijn! Hier valt nauwelijks regen en er groeit dan ook helemaal niets in dit gebied! En toch is het er best mooi. Doordat de woestijn uit verschillende grondsoorten bestaat, zijn er prachtige kleurschakeringen in het landschap.

Tegen het eind van de middag keren we terug naar het stadje en hebben we een zeer geslaagde dag achter de rug.
Morgen gaan we verder naar Nazca , je hoort nog van ons

grt

Frank en Renée

• 28 Juli 2016 - 08:06

Bea:

Super om te lezen dat de reis al goed verlopen is. Jullie volgen op jullie fantastische avonturen is heel gezellig. Geniet van al het moois en vooral van elkaar. Liefs Bea

• 28 Juli 2016 - 08:28

Agnes:

Gezellig en leuk om jullie avonturen zo te volgen. Geniet ervan

• 28 Juli 2016 - 09:28

Miek:

Heel spannend begin van jullie reis in Peru. Ik ga googelen om te zien wat jullie gezien hebben. :-)

• 28 Juli 2016 - 11:09

Lindsay:

wow, Frank en Renée! Wat een start van deze mooie reis. Heel veel plezier en geniet ervan. Ook ik lees met jullie mee. Groetjes Lindsay

• 03 Augustus 2016 - 08:51

Daniëlle:

je bent vergeten mijn mailadres toe te voegen he? Eerste verhaal klinkt goed, genieten samen!